QUI SOM ?

La Fundació Francesc Ferrer Pastor té com a objectius bàsics la difusió i normalització del valencià a tots els àmbits d’ús i cultura així com fomentar el record i l’estima per la figura del nostre model Francesc Jacint Ferrer i Pastor i d’altres figures de rellevància cultural i social al nostre territori.
A més a més, treballar en favor de la integració plena com a valencians dels col•lectius en risc d’exclusió, immigrants i discapacitats; característiques per les quals Francesc Ferrer Pastor destacà per superar algunes d’aquestes barreres. Fou immigrant del món rural a l’urbà, per un accident laboral reconduí la seua professió dins del món de les lletres com autodidacta i en ser orfe hagué de patir les necessitats d’una família d’aquestes característiques.

El patronatge de la Fundació està composat per 5 membres: Josep Taronger, vicepresident; Vicent Berenguer, secretari; Modesta Ferre, vocal i mestra al col•legi de l'Eliana; Francesc Ferrer Escrivà, tresorer; i per mi mateix, Francesc Ferrer - Pastor i Rubio, com a President.

La Fundació es creà el 10 juliol de 2008, encara que no és fa oficial fins a la resolució de la Generalitat Valenciana el 15 de gener de 2009. A partir d’eixa data, comencem a treballar per dur a la pràctica els nostres objectius.

Actualment la Fundació te la seu a Paiporta, lloc on treballà Francesc Ferrer Pastor els seus últims anys. També ens agradaria tenir sèu a La Font d’En Carròs, com va ser la seua última voluntat, per exemple a la biblioteca del poble, que duu el seu nom.

El meu avi fou humil, treballador, constant, autodidacta, amant de la cultura de la seua terra i, per tant, de la seua llengua, en conseqüència, treballà de forma activa per a mantenir-la viva i que les següents generacions pogueren gaudir-la. Des de la Fundació, volem contribuir en què la seua tasca no haja sigut en va, que perdure en el temps, junt a la d’aquelles persones que han lluitat per la nostra cultura, per a què tots puguem nodrir-nos d’aquest enriquidor esforç.

Des de la fundació vós convide i anime a què participeu amb nosaltres per mitjà de testimonis, idees, propostes i experiències personals o gràfiques relacionades amb Francesc Ferrer Pastor i que seran font per a nodrir aquesta pàgina web www.fundacioferrerpastor.org; o podeu contactar-nos, enviant un correu electrònic a; fundacio@fundacioferrerpastor.org .

Salutacions,
Francesc Ferrer-Pastor i Rubio